1.7.2018

Ei paikkakuntiin sidottu taksikeskustelu.
Uuden vuoden alennukset jopa -43%
Kiinalaisen uuden vuoden kunniaksi alennukset jopa 43%
veikko
Site Admin

1.7.2018

ViestiKirjoittaja veikko » Ma Touko 15, 2017 9:36 am

Onko suunnitelmia 1.7.2018 muuttuvan tilanteen takia? Meinaatteko laajentaa? Joku nykyinen renki alkaa yrittäjäksi?
Ex-Helsinki

Mariini

Liikennekaarikokeilu

ViestiKirjoittaja Mariini » Ma Touko 15, 2017 10:16 am

Eipä se täällä sivummalla varmaan heti leka iske päähän, kattellaan 2019 puolelle ihan rauhassa...
Jos pahalta näyttää niin autot 4/2v ja maksettu, saa taputella homman nippuun ja miettiä "Mitäs tekis?" Turha jäädä toivomaan parempaa huomista ja alkaa velkaantuu hiljalleen ikäänkuin vanhaa vitsiä noudattaen;

"Autoilijan todistuksessa uskonto 10, matematiikka 4."

Mutta ihan heti ensimmäisenä en ole käsiä pystyyn nostamassa, niin paljon on vielä auki. Sotet, kelat, sosiaaliajot jne. Sen näkee sitten.
Kankaanpää

Saabnisti

Re: 1.7.2018

ViestiKirjoittaja Saabnisti » Ma Heinä 02, 2018 8:28 am

Ainakin näin puolentoista yön jälkeen olen uudistukseen erittäin tyytyväinen ja harkitsen äänestäväni Berneriä :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ainakin tässä cityssä ilmeisesti kaikki ovat korottaneet taksaa. Itse lähdin hyvin maltillisella korotuksella liikkeelle ja olin valmis jopa alentamaan hintaa arkiöinä, mutta kun katselin muiden hintoja, niin puolen yön jälkeen kirjoitin ruutupaperille uuden vielä korkeamman hinnaston ja teippasin sen ikkunaan. Kilpailuhan tarkoittaa sitä, että kun joku nostaa hintaa, niin muutkin nostavat hintaa 8-)

Maaseudun päivystyspakon loppuminen on todella hyvä juttu. Kuten myös asemapaikkojen poistaminen, ja täällä koko pirkanmaan ja kanta-hämeen kelavälitysten yhdistäminen. Aamuyöllä neljältä 100km päässä syrjäkylällä kaikki ajajat olivat nukkumassa ja 5:30 noutoajalla ollut kelakyyti jäi avoimeksi. Kuittasin sen pois ja lähdin hakemaan mummoa TAYSsiin 8-)

Pelkkää voittoa koko homma 8-)

Mutta renkinä mennään, jos paska osuu tuulettimeen niin on niitä muitakin hommia olemassa...
Asemapaikka: Tanpere
Taksismi on sairaus.

jenkula

ViestiKirjoittaja jenkula » Ti Heinä 03, 2018 7:15 pm

Ajellaan renkinä kerran kuukaudessa ja katsellaan/kuulostellaan tilannetta.Vuonna 19 loppupuolella vois miettiä jotakin viritelmää 16 paikkaselle autolle.

Saabnisti

ViestiKirjoittaja Saabnisti » Su Heinä 15, 2018 11:49 pm

Vasepookista löytyi avautuminen. Mamukuski on ajanut markkinataloushinnalla 8-)

"Ymmärrän että uusi laki ja uudet kujeet kuskeilla mielessä.
Eilen eka kyyti oli tosi asiallinen ja kuski kertoi ystävällisesti kuinka homma pelittää, kyyti meidät jopa valopilkun km taksalla ihan vaan koska oli kiva.
Toinen kuski yöllä, ruvettiin ihmetteleen miksi puolessavälissä matkaa olikin jo hinta tuplaantunut niin tää kuski oikein vittumaisesti myhäillen kertoi ajavansa meitä 3,5€km hinnalla kotiin. Siis oli ihmetys kyllä kohdillaan mutta ei siinä, kuten kuski sanoi että iteppä ei kysytty.
Mun mielestä kuskitkin vois olla reiluja nyt näin alku vaiheessa ja vähä valaista meitä asiakkaita jotka mielellään teidän palveluista maksaa.
Oma moka kun ei tajuttu taksaa kysyä ei siinä, mut tyyli miten hommat hoidetaan on kyllä kerrassaan kauheaa.
Autolle *** terveisiä että asiakaspalvelua voisi hiukan vielä viilata."

Hävettää että itse ajoin aivan liian halvalla 2,25€/km. Täytynee ensi viikonloppuna korottaa hintaa.
Taksismi on sairaus.

jenkula

ViestiKirjoittaja jenkula » Ti Heinä 17, 2018 10:17 am

Joo ja itse olen käyttänyt argumenttia että liiketaloudellisesti ei ole kannattavaa lähteä kauaksi viemään/hakemaan ketään. :lol:

Saabnisti

ViestiKirjoittaja Saabnisti » Su Heinä 22, 2018 9:57 am

Eikä edes tarvinnut viime yönä lähteä viemään kauaksi kun ilmoitti mitä se maksaa (Hämeenkyröön, ennen vähän alle 70€, nyt 110€) :lol:

Mäkkärin autokaistallekaan ei tarvinnut mennä, koska hinnastosta löytyy odotustaksan päälle tuleva lisämaksu pysähdyttäessä grillille, autokaistalle tms...
Taksismi on sairaus.

veikko
Site Admin

ViestiKirjoittaja veikko » To Elo 23, 2018 11:46 am

Uusien lupien määrä mitä on myönnetty taisi olla n. 1000 mitä pelkästään uudellamaalla. Veikkaisin että paljon on osa-aikaisia yrittäjiä. Ehkä vuoden puolentoista kuluessa alkaa näkymään miten taksimarkkinat muodostuvat. Nyt siis puhun uudestamaasta. Muualla Suomessa varmaankin riippuen paikasta on eri kuviot ja tilanteet.
Ex-Helsinki

Palaa sivulle “Yleinen taksikeskustelu”