Taksialalle hakeutuva

Ei paikkakuntiin sidottu taksikeskustelu.
Soronen

Taksialalle hakeutuva

Viesti Kirjoittaja Soronen » Su Marras 26, 2017 10:41 am

Moikka!

Jonkun aikaa foorumia selailleena päätin rekisteröityä

Olen tehnyt ammattikoulusta lähtien hitsarin hommia, 4v takana. Kesällä aloin pyörtyilemään, ja henki ei kulkenut. Noh, tähän sitten lääkäri diagnosoi haitallisten kaasujen vuoksi useita hengitysteiden infektioita ja sanoi etten näitä hommia pysty enään tekemään.

Olen sosiaalinen ja tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä joten ajattelin että taksinkuljettaja voisi olla se työ jota haluan tehdä.

Taksikurssiin olisi kysyttävää.
Käsitykseni mukaan taksikoe eikä pt koe ole mitenkään kovin vaikeita, kunhan seuraa kurssilla. Itse asun ja aijon ajaa Helsingissä, ja onhan täällä omalla autolla tultu ajeltua se 4v ristiin rastiin, suht hyvin osaan reitit.
Ensimmäinen kysymys olisi se, että kun pätevyyden saamiseksi edellytetään nuhteetonta taustaa. Onko minulla mahdollisuutta saada kortti, vaikka olen saanut ennen sakkoja?
Ylinopeus 2014 92kmh 80 alueella rikesakkona meni
Ylinopeus 2014 158 120 alueella (kortti 4vk kuivumassa)

Tämän jälkeen ei ole ollut mitään, ja ikinä en ole ratin takana juonut. Onko kokemuksia tms?

Lisättäköön että intissä -15 hain ja pääsin CE kuskeiksi vaikka sielläkin oli vaatimuksena nuhteeton tausta. Siinä kapteeni katteli poliisin jotain papereita ja sanoi että eipä teillä näytä olevan tässä mitään, maanantaina ilmoittaudutte kuljetuskomppaniaan 8.00

Ovatko nuo jotain sellaisia mitä ei näy, kun eivät puolustusvoimillakaan näistä tienneet, vai onko asia niin ettei ne olekaan este? Tätä en koskaan intissä kysynyt, sillä halusin CE sekä ammattipätevyydet taloudellisista syistä.

Toinen kysymys.
Onko kukaan ajanut Kovasella?
Kävin haastattelussa ja he lupaavat maksaa koko kurssin, itselle jäi 100e maksettavaa.
Palkka luvattiin jokatoinen perjantai, 35% provisio alv 0 kassasta
Toimiiko tämä, onko hyvä prosentti? Jotkut haukkuvat tuon alimpaan maanrakoon, toiset ylistää taivaisiin
Kalusto on tuore, ei jää vuoroja ajamatta huoltojen tms takia
Kokemuksia? Hyviä/huonoja?

Neuvoja aloittelevalle? Kaikki on tervetulleita!

marjaleena112

Re: Taksialalle hakeutuva

Viesti Kirjoittaja marjaleena112 » Ti Marras 28, 2017 9:50 pm

Olen ollut Kovasella tuuraamassa. Ihan jees paikka oli

Vastaa Viestiin